.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حج و زیارت زیرمجموعه سازمان رحیم مشايي شد

بر اساس مصوبه اخير شوراي عالي اداري سازمان حج و زيارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتزع شده و به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري وابسته شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايرنا، بر اساس مصوبه شوراي عالي اداري:
1- کليه امور حج و زيارت کماکان بر عهده سازمان حج و زيارت مي‌باشد.
2- سازمان حج و زيارت با حفظ شخصيت حقوقي مستقل، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتزع و به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري وابسته مي‌گردد.

3- امور فرهنگي، تبليغي و سياسي حج و آنچه مربوط به آن است مانند انتخاب روحانيون، آموزش و امثال آن کماکان از اختيارات حوزه نمايندگي ولي فقيه خواهد بود.
4- رييس سازمان حج و زيارت توسط معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با هماهنگي نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت انتخاب مي‌گردد.

در مقدمه مصوبه شوراي عالي اداري آمده است: به منظور هماهنگي و بالا بردن کارايي و اثربخشي سازمان حج و زيارت با توجه به افزايش سفر به حج و عتبات عاليات و اماکن مقدسه و متبرکه و لزوم گسترش آن و بنا به تقاضاهاي فراواني که در اين زمينه است و همچنين نظر به گسترش سفرهاي گردشگري در داخل و خارج و افزايش چشمگير تقاضا براي سفر خارجي‌ها به داخل، جهت زيارت و گردشگري، ضرورت هماهنگي کامل، انسجام در سياست‌گذاري واحد و متناسب، در برنامه‌هاي راهبردي خط مشي، نظارت، هدايت و اداره امور حج و زيارت و عتبات عاليات و تاثير معنوي‌اش بر ديگر سفرهاي مربوط به گردشگري خصوصا در ارتباط با خارج از کشور، ارتباط منسجم و هماهنگ با کشورهاي اسلامي، مجامع بين‌المللي اسلامي و ديگر کشورها و شناساندن ماهيت و ابعاد مختلف انقلاب اسلامي و هماهنگي با سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهاي مسئول در امور حج و زيارت و گردشگري و تمرکز مديريتي حذف امور موازي و کاهش هزينه و صرفه‌جويي در ابعاد مختلف و هماهنگي و انسجام در برنامه‌ريزي آموزشي و بصيرت کارگزاران حج و زيارت و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و استفاده مناسب و هماهنگ از بخش غيردولتي و اهتمام به حفظ عزت، کرامت منزلت و حقوق ايرانيان در خارج از کشور و نظارت کارآمد بر حسن اجراي برنامه‌ها در کشورهاي مختلف خصوصا در کشورهاي عربستان، عراق و سوريه و ارتباط موثر با مقامات اين کشورها با هماهنگي وزارت امور خارجه و تقويت معنويت و حاکميت ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي در همه سفرها و استفاده از نيروهاي متدين و آگاه و بهره‌گيري يکسان از آخرين فناوري‌هاي اطلاعات و انسجام در پژوهش، اطلاع‌رساني و ارايه خدمات موثر در امور فرهنگي، اجتماعي، رفاهي و بهداشتي و اهتمام به تبليغ گسترده و هماهنگ انديشه‌هاي امام راحل و همچنين اجراي کامل اوامر، رهنمودها و نظرات رهبر معظم انقلاب در همه ابعاد خصوصا در مورد کيفيت اداره امور حج و زيارت اين تصميم اتخاذ خواهد گرديد.

بي‌اطلاعي مديران سازمان حج از ادغام اين سازمان با ميراث فرهنگي
مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت گفت: تاکنون در خصوص وابسته بودن فعاليت‌هاي سازمان حج در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مطلبي به ما عنوان نشده است و کاملا بي‌اطلاع هستيم.

عبدالله نصيري در گفت‌وگو با مهر افزود: از کم و کيف اين مصوبه اطلاعي نداريم و تنها شب گذشته از آن باخبر شديم و نمي‌دانيم چه خواهد شد.
بنا بر مصوبه شوراي عالي اداري، سازمان حج و زيارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتزع شده و به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري وابسته شد.

بر پايه اين مصوبه، کليه امور حج و زيارت کماکان بر عهده سازمان حج و زيارت است و سازمان حج و زيارت با حفظ شخصيت حقوقي مستقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتزع و به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري وابسته مي‌شود.

مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت تاکيد کرد: هم اکنون رئيس سازمان حج و زيارت براي بررسي مسائل حج در عربستان به سر مي‌برد و وي نيز از اين مصوبه بي‌اطلاع است.

در گذشته رئيس سازمان حج و زيارت توسط وزير ارشاد تعيين مي‌شد که پس از ابلاغ اين مصوبه از اين پس توسط رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با هماهنگي نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت انتخاب خواهد شد.
نصيري افزود: هنوز مصوبه به ما ابلاغ نشده است و تا زمان ابلاغ همچنان سازمان حج همانند گذشته به فعاليت خود ادامه خواهد داد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.